KURU DOMATESLİ VE HAVUÇLU BULGUR PİLAVI

Bulgurun her halini seviyorum.Besleyici olmasının yanı sıra çok ta lezzetli oluyor.Özellikle et  ve köfte yemeklerinin yanına çok yakışıyor....

Bulgurun her halini seviyorum.Besleyici olmasının yanı sıra çok ta lezzetli oluyor.Özellikle et  ve köfte yemeklerinin yanına çok yakışıyor.En güzel tarafı da çeşit çeşit sebzelerle hazırlanabiliyor olması.Ben bu gün kuru domatesli ve havuçlu yaptım.Bir de bulgur pilavına çok yakışan fesleğen koydum.Nefis oldu.Denemenizi tavsiye ederim.




Malzemeler:

*2 su bardağı pilavlık bulgur
*1 adet orta boy soğan
*1 adet orta boy havuç
*1 avuç küçük doğranmış kuru domates
*2 çorba kaşığı teremyağ
*1 tatlı kaşığı kuru fesleğen
*4 su bardağı sıcak su
*Tuz

Yapılışı:

1)Bulguru yıkayıp suyunu süzüyoruz.
2)Soğanı yemeklik doğruyoruz.Havucu rendeliyoruz.2 çorba kaşığı yağı tencereye alıp eritiyoruz.Soğanları ve havucu ilave ediyoruz.Soğanlar pembeleşene kadar kavuruyoruz.
3)Daha sonra küçük doğranmış kuru domatesleri ekliyoruz.2-3 dakika kadar daha kavurup sıcak suyu koyuyoruz.Tuzu ve fesleğeni ilave ediyoruz.
4)Su kaynayınca bulguru ekleyip ocağın altını kısıyoruz ve pişmeye bırakıyoruz.Arada sırada karıştımayı ihmal etmiyoruz.
5)Pilav suyunu çekince ocağın altını kapatıyoruz ve tencerenin ağzını havlu kağıt ile kapatarak,tencerenin kapağını da kapatıp demlenmesini bekliyoruz.

                                                                              Afiyet olsun:)



Daha Fazla Lezzet

Pilav-makarnalar 7825115386230911793

Yorum Gönder

  1. ellerinize sağlık. ben de çok severim bulguru. sunum çok şık olmuş. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Arzucum pilav sahane ama yaninda birde kopuklu ayran koysaydin....yine istahimi actin...eline saglik...dokturmussun vallahi...sunum harika..lezzetli desen kimbilir..geldiginde hangisini isteyecegim sasirdim..cok Optum...Nesrin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim arkadasim dogru soyluyorsun ayran cok yakisirdi. Sen gel ben hepsinden yaparim. Cok opuyorum bitanem

      Sil
  3. Benimde favori pilavım bulgurdur,Arzucum..Hem cok cesitli hemde cok saglikli..Ellerine saglik pilavin nefis gorunuyor..👌💖

    YanıtlaSil
  4. Gercekten cok lezzetli Nursencim. Tesekkurler arkadasim. Sebgiler

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item