BEYAZ ÇİKOLATA SOSLU FRAMBUAZLI PROFİTEROL

Pelit pastanelerinde satılan bu tatlıya bayılırım ve hep bir tarif arayışı içerisindeydim.Instagramda 'Mutlu Muna'yı takip etmeye ba...

Pelit pastanelerinde satılan bu tatlıya bayılırım ve hep bir tarif arayışı içerisindeydim.Instagramda 'Mutlu Muna'yı takip etmeye başladım ve tarifleri arasında bu tatlıyı gördüm.Geçen hafta gelen misafirlerime yaptım ve çok beğenildi.Ben büyük bir kaseye hazırlayıp servisini büyük bir kaşıkla yaptım ama her zaman ki gibi misafir telaşından güzel resimleyemedim.Bloğumda yayınlamayı çok isteyince, kalandan bir kup hazırladım.Aslında böyle kuplarda da hazırlanabilir.




Malzemeler:

Profiterol topları için:
*100 gram tereyağı
*1 tatlı kaşığı toz şeker
*1 fiske tuz
*1 su bardağı su
*1 su bardağı un
*4 adet yumurta

İç kreması için:
*2,5 su bardağı süt
*2 yumurta sarısı
*1 çay bardağı toz şeker
*15 gram tereyağı
*1 vanilya
*2 dolu yemek kaşığı un
*1 dolu yemek kaşığı mısır nişastası
*1 paket toz krem şanti

Üst kreması için:
*1 litre süt
*1 çay bardağı un
*2 yemek kaşığı nişasta
*2 yumurta sarısı
*5 yemek kaşığı toz şeker
*200 gram beyaz çikolata
*1,5 kutu krema (ben 1 kutu kullandım)

Ayrıca:
*1 kase dolusu (gerekirse daha fazla) dondurulmuş frambuaz
*Süslemek için çikolata rendesi

Yapılışı:

1)Öncelikle profiterol toplarını hazırlıyoruz.Tereyağı,toz şeker,tuz ve suyu kaynatıyoruz.Sonra unu ilave ediyoruz.5-6 dakika karıştırarak pişiriyoruz.Soğuyunca yumurtaları teker teker ekleyip karıştırıyoruz.Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine aralıklarla,cevizden küçük toplar halinde yerleştiriyoruz.Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında hafif pembeleşene kadar pişiriyoruz.Fırının kapağını hiç açmadan pişiriyoruz ve soğuyana kadar fırında bekletiyoruz.
2)İç kremasını hazırlıyoruz.Yumurta sarıları ve şekeri tel çırpıcı ile iyice çırpıyoruz.Un,nişasta ve sütü ilave ediyoruz.Karıştırarak pişiriyoruz.Vanilya ve tereyağı ilave edip ocaktan alıp ara ara karıştırarak soğutuyoruz.1 poşet toz krem şanti lave ediyoruz ve mikserle iyice çırpıyoruz.1-2 saat buzdolabında dinlendiriyoruz.
3)Profiterol toplarını keserek aralarına krema ve 1 adet frambuaz koyup tekrar kestiğimiz kısmı üzerine koyuyoruz.Tüm profiterol toplarına bu işlemi uyguluyoruz.
4)Üst kremasını pişiriyoruz.Yumurta sarılarını şekerle iyice çırpıyoruz.Un,nişasta ve sütü ekleyip karıştırarak pişiriyoruz.Ocaktan alıp vanilya ve çikolatayı ilave edip çikolatanın erimesini sağlıyoruz.Ilınınca kremayı ilave edip mikserle 5-6 dakika çırpıyoruz.
5)Yuvarlak büyükçe bir kase alıyoruz.En alta hazırladığımız profiterol toplarını yerleştiriyoruz.Üst kremasından koyup biraz frambuaz serpiştiriyoruz.Sonra tekrar profiterol,krema ve frambuaz koyuyoruz.Profiterol topları bitene kadar bu işleme devam ediyoruz.En üste kalan kremayı boşaltıyoruz ve çikolata rendesi serperek süslüyoruz.
6)Eğer kuplarda servis edeceksek,profiterol toplarını kuplara paylaştırıyoruz.Üstlerine frambuaz serpiştiriyoruz ve üst kremayı kuplara paylaştırıyoruz.

                                                                            Afiyet olsun:)


Daha Fazla Lezzet

Tatlılar 4410826577298567920

Yorum Gönder

  1. Arzucum bu nasıl bir lezzet şöleni olmuş,ellerine sağlık..Lezzet müthişş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Nursencim. Gercekten cok lezzetli oldu. Sevgilerimle

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım benim. Tatlı enfes görünüyor..:))) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Seldacim. Cok lezzetli. Denemeni oneririm. Sevgiler

      Sil
  3. Muhteşem görünüyor, sabah sabah olsa rejim falan dinlemem yerdim :) Ellerinize sağlık, sevgiyle...

    YanıtlaSil
  4. Profiterol hep uğraştırıcı gelmiştir buna rağmen çokta denemek istediğim bir tatlı frambuaz ve beyaz çikolata ile çok güzel bir fikir ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin Minecim. Cok biraz ugrastirici ama inan degdi. Denemeni oneririm. Sevgilerimle

      Sil
  5. Arzucum bu ne yaaaaa...kedi gibi bakip bakip ic gecirdim...Nefis bir sey olmus..peliti hatirlattin bana..ne past alar yapiyorlardi..burada kore pastahenleri var bizim damak tadimiza benziyor ama pelitin yerini tut amaze.hele suslu mutfakta hic mukayese edilmez...supersin...cok Optum...Nesrin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler bitanam. Sen gel yaparim,bi guzel yeriz. Kocaman opuyoum. Sevgilerimi yolluyorum

      Sil
  6. Arzu hanım,

    Ne iyi yapmışsınız beyaz kremalı profiterol yapmakla. Gelenekseller de çok güzel ama dışında olan her şey benim çok ilgimi çekiyor. Nedense hep bitter çikolatalısını yapmaya alışmışız. Oysa bu da öyle leziz görünüyor ki ilk profiterol yapışımda yarısını da bu şekilde denemek istiyorum.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler İsil hanim,her zamanki gibi guzel yorumunuz icin. Ben de degisik seyler yapmayi seviyorum sizin gibi. Gercekten cok ta lezzetli oldu. Sevgilerimi yolluyorum

      Sil
  7. Arzu hanım dünkü misafirlerime yaptım inanilmaz gösterişli ve cok lezzetli oldu herkes cok beğendi frambuazın beyaz çikolataya kattığı lezzet anlatılmaz yaşanır tarifleriniz gercekten cok güzel ilk başladığınız günden beri takip ediyorum zaman zaman deniyorum ve cok memnunum takipçiniz olmaktanj teşekkürler Figen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asil ben tesekkur ederim tariflerimi denedigin ve boyle guzel bir yorumla geri donus yaptigin icin. Bu geri donusler benim icin cok onemli. Afiyetler olsun canim. Sevgiler

      Sil
  8. Arzucum bu ne güzel bişey ellerine sağlık😘

    YanıtlaSil
  9. merhaba ²arzu hanim ben belcikzda yasiyorim bunu hazir satilan profiterola var dondurucda onla yapsam nasil olur sizce sevgilerimle zeynep

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item