BLOĞUM 1 YAŞINDA VE MEYVELİ PAVLOVA

Evett bloğum 1 yaşında.İnanamıyorum...Bundan 1 yıl önce canım arkadaşım Ufuk,sana blog açalım dediğinde yapabileceğime hiç inanmamıştım.Am...


Evett bloğum 1 yaşında.İnanamıyorum...Bundan 1 yıl önce canım arkadaşım Ufuk,sana blog açalım dediğinde yapabileceğime hiç inanmamıştım.Ama Ufuk'çuğum benim adıma o kadar heyecanlıydı ki ,bir açalım da gerisi gelir inşallah diye düşünmüştüm.Yapamadığım yerde bırakırım demiştim ama benim için öyle güzel bir hobi ve uğraşı oldu ki bırakmak şöyle dursun Allah izin verirse uzun yıllar yazmayı düşünüyorum.Ufuk'çuğum sana çok ama çok teşekkür ediyorum.Bu süre zarfında o kadar güzel şeyler öğrendim ki,araştırmaya ve öğrenmeye de devam ediyorum.Çok güzel arkadaşlar edindim.Blog dünyası bir hazine ve ben o hazineden pay almaya çalışıyorum.Paylaşmanın ve beğenilmenin mutluluğunu yaşıyorum.Bu bir sene içinde beni yürekten destekleyen,değerli yorumlarını bırakan ya da bırakmayan,tariflerimi deneyen,izleyen sevgili arkadaşlarım ve ziyaretçilerime kucak dolusu sevgilerimi ve şükranlarımı yolluyorum.Uzun yıllar birlikte olmak ve güzel paylaşımlarda bulunmak dileğiyle...
Gelelim bu günkü tarifimize.Günün anlamına uygun özel bir tatlı tarifim var.Meyveli Pavlova.Muhteşem bir tatlı.Özellikle yaz mevsimi için ideal.Görüntüsü gözlerinizi tadı midenizi şenlendirecek.Tarif canım arkadaşım Ufuk'tan.(Ufuk Mutfakta)



Malzemeler:

*4 adet yumurta beyazı
*200 gram toz şeker
*2 tatlı kaşığı mısır nişastası
*1 çay kaşığı elma sirkesi

Krema için:
*200 ml. sıvı krema
*1 paket vanilya
*2 tatlı kaşığı pudra şekeri

Üzeri için:
*1 kase çilek,1 adet kivi (arzu ettiğiniz başka meyveler)

Yapılışı:

1)Önce fırını ısıtıyoruz.Yumurta aklarını mikserle,iyice köpürüp bembeyaz tepeler oluşuncaya kadar çırpıyoruz.Toz şeker ilave ederek bir müddet daha çırpıyoruz.Yumurta aklarının kıvamı,çırpma kabı ters çevrildiğinde dökülmeyecek şekilde olmalıdır.
2)Elma sirkesi ve nişastayı da ekleyip bir spatula yardımıyla yumurta aklarının sönmemesine dikkat ederek,alttan üste havalandırarak karıştırıyoruz.Burada yavaş hareket ediyoruz aksi halde yumurta akları sönebilir.
3)Yağlı kağıt üzerine 20 cm. çapında bir daire çiziyoruz ve yumurta aklarını bu 20 cm.lik çemberin dışına taşırmadan yağlı kağıt üzerine aktarıyoruz.Spatula yardımıyla yumurta aklarının yan çeperlerini düzeltiyoruz ve orta kısmını hafifçe çukur bırakıyoruz.


4)Hazırlanan karışımı önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 5 dakika pişiriyoruz.Daha sonra fırın ısısını 140 dereceye düşürerek 5 dakika kadar pişiriyoruz.Daha sonra fırın ısısını 120 dereceye düşürüyoruz ve 50 dakika kadar daha pişiriyoruz.(bazı fırınlar pişirme süresinde farklılık gösterebiliyor,kontrollü pişirmenizi öneririm)
5)Pişince,fırını kapatıp,kapağını hiç açmadan fırının içinde soğutuyoruz.Pavlova iyice soğuduktan sonra fırından çıkarıyoruz ve dikkatli bir şekilde yağlı kağıttan ayırarak servis tabağına alıyoruz.
6)Kremayı vanilya ve pudra şekeri ile iyice çırpıyoruz ve katı bir krema elde ediyoruz.(ben acele edip yeteri kadar çırpmayınca benim kremam biraz sıvı oldu ve aktı,bir dahaki sefere daha çok çırpacağım)
7)Fazla bastırmadan kremayı pavlovanın çukur kısmına aktarıyoruz.Üzerini meyvelerle arzu ettiğimiz gibi süslüyoruz.

                                                                             Afiyet olsun:)


Daha Fazla Lezzet

Pastalar 3647579998509181684

Yorum Gönder

  1. Happy blog day........zaman ne cabuk geciyor...bir sene olmus...seni candan tebrik ediyorum..yaptigin o kadar guzel okadar keyifli bir sey ki...senin bir sonra ki tarifini Amerikadan beklemek hemde heyecenla..ozlem le...beklemek....cok mutlu etti beni...hem sana hem Ufuk hanima tesekkurler...seni cok opuyorum..sevgiler..Nesrin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim arkadasim asil ben sana tesekkur ederim. Beni taa oralardan destekledigin,yureklendirdigin icin. Bana inandigin icin. Keske sen de olsaydin da yaptiklarimi beraber paylassaydik. Ama insallah gelince sana hepsinden yapacagim. Guzel yorumlarin icin cok cok tesekkurler arkadasim. Senin izledigini bilmek beni cok mutlu ediyor. Sevgilerimi yolluyorum guzel arkadasim

      Sil
  2. Arzucum iyiki bloğunu açtın iyiki seni tanıdım...Bloğunun yaşı kutlu nice seneler mutlu lezzetli paylaşımlar dilerim sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Hanifecim. Ben de sizleri tanidigima cok sevindim. Blog dunyasi cok guzel bir yermis. Uzun yillar hep beraber guzel paylasimlar yapalim insallah

      Sil
  3. Haapppy happpyyy birthday to your blog..Arzucumm nice nice bol lezzetli yıllara...palovan süper görünüyor..öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler guzel arkadasim. Blogum sayesinde seni tanidim. Cok mutluyum. Tesekkurler canim. Sevgiler

      Sil
  4. Arzu hanım,

    Siz de blog dünyasına canlılık, renk, lezzet ve hareket getirdiniz. İyi ki açmışsınız bloğunuzu da bizi bu güzel sofra ve yemeklerinizle canlandırmışsınız. Bizler biraz yorulmuş ve eski enerjimizi sürdürememekte iken sizlerin motive edici yazılarıyla tekrar bloglarımıza dönmemizi sağladınız.
    Nice güzel ve süslü paylaşımlarınızla hep bizimle olmanız dileklerimle. MUTLU YILLAR SÜSLÜ MUTFAK.
    Pavlova ise muhteşem. Ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler İsil hanim guzel yorumunuzla icimi actiniz. Bu iltifatlari sizden almak beni oyle mutlu ediyor ki iyi ki bu ise baslamisim diyorum. Sizden ogrenecek cok seyim var. Ziyaretleriniz,yorumlariniz ve desteginiz icin cok tesekkurler. Sevgilerimi yolluyorum

      Sil
  5. Nice nice yaşları olsun kutlarım.Pavlova harika görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Blogunun 1 nci yıl yaşı hayırlı olsun.Benimde tam 8 yıl olmuş dile kolay.Daha nice nice yıllar diliyorum hep beraber. Pavlovada harika görünüyor ellerinize sağlık Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Güzel ve yetenekli arkadaşım. Ben ne yaptım ki? Bu yetenek ve zevk sana ait olan şeyler. Gerçekten de tüm övgüleri hak ediyorsun. Harika bir sayfa oldu ve daha da olacak. Nice güzel paylaşımlarda burada hayat bulup, tebessüm edip, mutlu olacağız inşallah. Seni de sayfanı da çok seviyorum ve hep buradayım....

    YanıtlaSil
  8. Kaliteli düzenli tarifleri paylaşılabilir blog sayısı çok az Arzucuğum sen bu anlamda severek takip ettiğim tariflerini denemekten mutlu olduğum bir blogsun.Nice yıllar devam etmeni tüm kalbimle diliyorum nice güzel paylaşımlar olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Birini yasinizi tebrik ederim :) Umarim Daha nice guzel ve degisik tarifleriniz ile sizi burada goruruz. Iyi ki varsin Suslu Mutfak :) renkliimutfak'dan sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. nice mutlu yayın ve yıllar dilerim..

    YanıtlaSil
  11. Canım nice yıllara süpersin😘

    YanıtlaSil
  12. 🎂💐🍧🍲🍩🍮🍰🍕🍖🍗🍝🍵

    YanıtlaSil
  13. Canım blogun tariflerin her sey cok guzel..nıce seneler paylaşımlar dılerım..iyiki blogda varsın.bende seni ilgiyle takip edıyorum..çünkü bende senın gıbı süslüyüm..sevgılerımı bırakıyorum.

    YanıtlaSil
  14. Arzucuğum nice güzel paylaşımların olsun inşallah. Uzun yıllar birlikte olabilmek dileğiyle...:)))

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item