ÇİLEKLİ CHEESECAKE

Cheesecake en sevdiğim pastalardan biridir.Özellikle limonlu ve çilekli olanına bayılırım.Limonlu cheesecake tarifini daha önce vermiştim.Çi...

Cheesecake en sevdiğim pastalardan biridir.Özellikle limonlu ve çilekli olanına bayılırım.Limonlu cheesecake tarifini daha önce vermiştim.Çilekli cheesecake in tabanını ve krema kısmını limonlu cheesecake in tabanı gibi hazırladım.Malzemeler 24 cm.lik kelepçeli kalıba uygun.Dilerseniz tarifimize geçelim



Malzemeler:

Tabanı için:
*1,5 paket sade burçak bisküvi
*100 gram tereyağı
*1 su bardağı fındık

Kreması için:
*400 gram labne peyniri
*1 kutu krema (200 ml)
*1 su bardağına yakın toz şeker
*2 yemek kaşığı nişasta
*1 paket vanilya
*1 limonun suyu
*1 limon kabuğu rendesi
*3 yumurta

Üzeri için:
*300 gram kadar çilek
*1 çorba kaşığı buğday nişastası
*3 çorba kaşığı toz şeker

Yapılışı:

1)Tereyağını eritip fındığı ve bisküvileri rondodan geçiriyoruz.
2)Erimiş tereyağı ile harmanlıyoruz.Kelepçeli kalıbın altına yağlı kağıdı seriyoruz.Bisküvili karışımı kalıbın tabanına bastırarak yerleştiriyoruz.Hazırladığımız tabanı buzdolabına kaldırıyoruz.
3)Labne peynirini ve toz şekeri mikser ile çırpıyoruz.Yumurta hariç tüm malzemeleri ekleyip tekrar çırpıyoruz.Yumurtaları teker teker kırıp her seferinde karıştırıyoruz.(uzun çırpmıyoruz)
4)Kalıbın altına alüminyum folyo serip etrafını sarıyoruz ve içinde iki parmak su bulunan fırın tepsisinin içine oturtuyoruz.Önceden ısıtılmış 175 derecedeki fırında 45 dakika üzeri beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz.Fırının kapağı yarı açık kalacak şekilde soğumasını bekliyoruz.Bir gece buzdolabında bekletiyoruz.
5)Servisten 3-4 saat önce çilek sosunu hazırlıyoruz.Çilekleri rondodan geçirip püre haline getiriyoruz.Küçük bir tencereye alıp nişasta ve şekerle kaynatıyoruz.Ilınınca cheesecake in üzerine döküyoruz ve dolaba kaldırıyoruz.
6)Üzerini dilediğimiz gibi süslüyoruz.

                                                                       Afiyet olsun:)



Daha Fazla Lezzet

Pastalar 4845334084929535900

Yorum Gönder

  1. Canim Arzucum yine supersin...burada Cheesecake Factory diye cok meshur restaurant var. ama seninkiler onlaridan cok daha gosterisli..vede dahada lezzetlidir..ellerine saglik..listeye bunuda ekledim...cook ozledim...Optum Nesrin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seni coook ozledim canim arkadasim. Hepsinden yapicam sana. Geleceksin degil mi. Bu sefer cok uzun oldu. Ozlemle opuyorum canim. Sevgilerimle

      Sil
  2. Nefissss görünüyor Arzucuğum. Mis gibi çilek kokusu buralara kadar geldi. Ellerine emeklerine sağlık...:)) Sevgilerimi bıraktımmmmm....:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Seldacim. Kucak dolusu sevgiler

      Sil
  3. Arzucum çok cezbedici bir görüntüsü var..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler canim. Seninkiler yaninda biraz sonuk kaliyor ama:)). Sevgilerimle

      Sil
  4. Cheesecake benimde en sevdiğim pastalardan çilek ile birlikte nefis ellerine sağlık Arzucum güzel bir hafta olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Minecim. Ben de iyi haftalar diliyorum. Sevgilerimle

      Sil
  5. Biri cheesecake mi dedi? Hemde çilekli ..... Ellerine sağlık Arzu'cuğum. Görüntü nefis....

    YanıtlaSil
  6. Guzel arkadasim cok tesekkurler. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. merhabalar. tarifleriniz çok güzel,ölçüleride birebir tutuyor.teşekkür ediyorum.çiçek poğaça tarifinizdeki tereyağı paketi kaç gramlık öğrenebilirmiyim.hemen yapıcam nefis görünüyor.teşekkürler didem

    YanıtlaSil
  8. Didemcim oncelikle bu guzel yorumun icin cok tesekkur ederim. Senin gibi tariflerimi deneyip bir de geri donus yapilinca cok mutlu oluyorum. Afiyetler olsun canim. Cicek pogacaya gelince gercekten cok lezzetli bir tarif. Ozur dilerim yagin gramini yazmamisim. Bir ara mutlaka duzeltirim. 250 gramlik paketin yarisi yani 125 gram yag kullaniliyor. Simdiden kolay gelsin. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Yaptım ve harika oldu tarif için teşekkürler...fotoğraf yükle yok sanırım göstermek isterdim.

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item