LOLİPOP BÖREK

Bu böreği "Top Börek" ismiyle Ev Atölyesi'nde görmüştüm.Yapıp,Çöp şişleri batırarak servis yaptığımda Lolipop Börek ismiyle ya...

Bu böreği "Top Börek" ismiyle Ev Atölyesi'nde görmüştüm.Yapıp,Çöp şişleri batırarak servis yaptığımda Lolipop Börek ismiyle yayınlamaya karar verdim. Siz nasıl isterseniz öyle isimlendirin ama mutlaka deneyin.Çünkü şık sunumlu,çıtır çıtır ve hazırlaması çok kolay bir börek.Ben patatesli yaptım.Arzu ettiğiniz iç malzemesiyle yapabilirsiniz.




Değişik bir servis önerisi:



Malzemeler:

*2 adet yufka
*2 adet yumurta
*1 su bardağı süt
*Yarım çay bardağı sıvı yağ
*1 su bardağı galeta unu

İç malzemesi
*1 küçük boy soğan
*3 orta boy patates
*Biraz sıvı yağ
*Tuz,karabiber

Yapılışı:

1)Önce iç malzemesini hazırlıyoruz.Soğanı küçük küçük doğrayıp,yeteri kadar sıvı yağ ile pembeleşene kadar soteliyoruz.Patatesleri haşlayıp,soğanlara ilave ediyoruz.Tuz ve karabiber de ekleyerek iyice karıştırıyoruz.Ocaktan alıp soğumasını bekliyoruz.
2)Süt ve sıvı yağı karıştırıyoruz.
3)Yufkanın birisini açıp,yarısına sütlü karışımdan sürüyoruz.Diğer yarısını üzerine örtüp tekrar karışımdan sürüyoruz.
4)10 eşit parçaya bölüyoruz.Geniş tarafına iç harcımızdan koyup,zig zag yaparak muska böreği gibi sarıyoruz.Sonunda avucumuzla sıkarak top şeklini veriyoruz.
5)Diğer yufkaya da aynı işlemi uyguluyoruz.
6)2 adet yumurtayı biraz tuz ilave ederek iyice çırpıyoruz.Top şekli verdiğimiz börekleri önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayarak,yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye yerleştiriyoruz.
7)200 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz.

                                                                          Afiyet olsun:)







Daha Fazla Lezzet

New 7298467971173801863

Yorum Gönder

  1. Arzucum çok orjinalmış,tam davetlik bir sunum...ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Nursencim. Goruntusu kadar lezzeti de cok guzel oldu. Sevgiler.

      Sil
  2. Arzu'cuğum daha önce hiç görmediğim bir börek çeşidi olmuş. Yapılışı da çok ilginç geldi. Denenmeli diye düşünüyorum. Salatalık sunumu muhteşem. Salatalık dilimleri ile epey bir uğraştığını düşünüyorum. Çok özel ve güzel bir sunum olmuş. Fotoğraflar çok ama çok başarılı. Çok beğendim. Hem börek hemde fotoğraflar için ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Canim arkadasim gercekten degisik ve lezzetli bir borek. Denemeye deger. Ovgulerin icin ayrica tesekkurler. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. top böreklerden bende yaptım ama uzun zamandır dolapta hazır bekliyorlar henüz tatmak kısmet olmadı. Fakat sizin sunuma bayıldım :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an once tadin. Cok lezzetli bir borek. Sevgiler.

      Sil
  5. Elinize sağlık.İsmi de çok yakışmış.Sunum da harika sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Merhaba
    Börekleri oğlumun doğumgününde yaptım http://birdilimkeyif.wordpress.com/2014/08/12/yagizin-5-yas-dogum-gunu-menusu/ . Çok beğenildi. Sakıncası yoksa tarifini bende eklemek isterim. Tabi linkinizi vererek. Sevgiler

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item