EV YAPIMI SOKAK SİMİDİ

Simit,çoğumuzun vazgeçemiyeceği lezzetlerden biridir.Bol susamlı,çıtır çıtır bir simit,yanında peynir,zeytin,reçel,domates gibi malzemelerle...

Simit,çoğumuzun vazgeçemiyeceği lezzetlerden biridir.Bol susamlı,çıtır çıtır bir simit,yanında peynir,zeytin,reçel,domates gibi malzemelerle çay sofralarında ,kahvaltılarda keyifle yenir.Yurt dışında yaşayanların en çok özlediği lezzetlerin de başında gelir.Biz ülkemizde çok rahat bulabildiğimiz için evde yapmak isteyenler olur mu bilmem ama,gerçeğine yakın bir lezzet yakaladığım için tarifi paylaşmak istedim.Özellikle bu tarifimi Amerika'da yaşayan ve oradan beni sürekli takip edip desteğini esirgemeyen ve simidi çok çok seven, canım arkadaşım Nesrinciğime yolluyorum.Umarım dener ve beğenir.Tarif  'Refika'nın Mutfağı'ndan.




Malzemeler:

*1 kilo un (protein değeri 13 olan un kullanılması öneriliyor ancak ben bulamadım her zaman kullandığım unu kullandım)
*300 mililitre ılık su
*3 çay kaşığı kurumaya
*1 yemek kaşığı şeker(silme)
*1 yemek kaşığı tuz

Simitleri batırmak için:
*1 su bardağı üzüm pekmezi
*Yarım su bardağı su
*1 yemek kaşığı un
*Bolca yarı kavrulmuş susam

Not:Ben bu ölçülerin yarısını kullandım.7 tane simit oldu.

Yapılışı:

1)Önce kurumaya ve şekeri ılık suyun içinde karıştırarak 10 dakika kadar bekletiyoruz.Sonra unu eleyerek ortasını havuz gibi açıyoruz ve mayalı suyu ekleyip yavaş yavaş yoğurmaya başlıyoruz.Bu arada tuzunu da ekliyoruz.
2)Pürüzsüz bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.Eğer hamur sert olursa parmaklarımızı ıslatarak yoğurmaya devam ediyoruz.
3)Hamur kıvama gelince ,üzerini nemli bir bezle örterek en az 15 dakika ılık bir yerde mayalanması için bekletiyoruz.
4)Hamur mayalanınca tekrar hafifçe yoğuruyoruz ve 120 gramlık bezeler koparıyoruz.(ben göz kararı bezeler kopardım)
5)Her bezeyi tekrar yoğurarak eşit iki parçaya bölüyoruz.Sonra rulo şeklinde yuvarlayarak uzun hamur çubukları elde ediyoruz.
6)İki hamur çubuğunu yanyana getirip spiral gibi birbirine doluyoruz ve yuvarlayarak ek yerinden iyice bastırarak yapıştırıyoruz.



7)Derin bir kaseye pekmez,su ve unu koyup karıştırıyoruz.Bir tepsiye de bolca susam koyuyoruz.
8)Simitleri önce pekmezli karışıma sonra da susama bulayarak ,yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine yerleştiriyoruz.
9)Önceden ısıtılmış 230 derecedeki fırında pişiriyoruz.

                                                                                 Afiyet olsun:)


Daha Fazla Lezzet

New 1001920352625644794

Yorum Gönder

  1. En sevdiğim yiyeceklerin başında simit gelir. Bayılırım.. Evde yapmayı hiç denemedim ama sizinki muhteşem olmuş. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Guzel yorumun ve ziyaretin icin cok tesekkurler Hulyacim. Yine beklerim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. 1 kğ. unu 300ml. de karamazsınız. bir yanlışlık var. 500-600 ml. olmalı. ayrıca simitin içine hiç şeker konmaz.

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item