MAKARNA PASTASI

Bu gün sizlere iftar sofralarınızı şenlendirecek bir tarifim var.Geçen gün bir tv kanalında Arda Türkmen yapmıştı.Değişik sunumlara bayıldığ...

Bu gün sizlere iftar sofralarınızı şenlendirecek bir tarifim var.Geçen gün bir tv kanalında Arda Türkmen yapmıştı.Değişik sunumlara bayıldığım için denemeye karar verdim. Sonuç müthiş.Yalnız malzeme ölçülerini alamadım.Ben kendim ölçülendirdim.Yapması,sunması,,yemesi çok keyifliydi.Deneyin pişman olmayacaksınız.




Malzemeler:

*1 paket (500 gr.) Rigatoni makarna
*500 gram kıyma
*1 adet büyük boy kuru soğan
*2 adet büyük domates
*1 yemek kaşığı salça
*2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
*Tuz,karabiber
*1 büyük kase rende kaşar
*1 çorba kaşığı tereyağ
*1 paket hazır beşamel sos
*3,5 su bardağı süt

Süslemek için küçük domates ve nane yaprakları

Yapılışı:

1)Makarnaları bol tuzlu suda hafif diri kalacak şekilde haşlayıp süzüyoruz.Sıcakken 2 avuç kadar kaşar rendesi koyup harmanlıyoruz.
2)Kelepçeli kalıbı yağlıyoruz ve makarnaları dik biçimde kalıba diziyoruz.


3)Kıymalı harcı hazırlıyoruz.Soğanı yemeklik doğrayıp sıvı yağda soteliyoruz.Kıymayı ilave edip kavuruyoruz.(kıyma büyük büyük kalmamalı) Salçayı ekleyip biraz daha kavurduktan sonra rendelediğimiz domatesi lave ediyoruz.Tuzunu ilave ediyoruz.Domates suyunu çekince 1 çay bardağı su daha ilave ediyoruz ki kıyma iyice pişsin.Eklediğimiz suyu da çekince karabiberi ilave edip ocaktan alıyoruz.
4)Kıymalı harcı makarnanın üzerine döşüyoruz.Kalıbı bir kaç kere tezgaha yavaşça vurarak kıymanın makarnaların içine girmesini sağlıyoruz.(girebildiği kadar)


5)Beşamel sosu tarife göre hazırlıyoruz.Kaynayınca ocaktan alıp tereyağını ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz.Kıymalı harcın üzerine döküyoruz.


6)200 Derecede önceden ısıtılmış fırında beşamel sos hafif kızarana kadar pişiriyoruz.Fırından çıkarıp kaşar rendesi serpip tekrar kaşar peyniri kızarana kadar pişiriyoruz.
7)Üzerini küçük domates ve nane yapraklarıyla (ya da nasıl arzu ederseniz) süslüyoruz.

Daha Fazla Lezzet

Pilav-makarnalar 935337615246192831

Yorum Gönder

  1. çok süslü olmuş gerçekten ellerine sağlık canım hayırlı sahurlar...

    YanıtlaSil
  2. Canim Arzucum hangisine yapacagim sasirdim..vallahi yine dokturmussun..ellerine saglik..her yaptigin takdire sayan..bu enerjine masallah diyorum..hemen rigotani makarnayi deneyecegim...cok Optum Nesrin

    YanıtlaSil
  3. Bende bir kere yapmistim ama boyle guzel olmsmisti.Bir kere daha denemek lazim,cok guzel gotunuyor.ellerine saglik Arzucum..

    YanıtlaSil
  4. Dün instagramda gördüğüm zaman çok hoşuma gitmişti hem malzemeleri güzel hemde şekli gerçekten nefis ve ben senin el emeğine hayran kalıyorum ve diyorum ki mühendis mantığı budur ellerine sağlık hamarat arkadaşım sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. Arzucum senden de bu makarna pastası beklenirdi. Süslü süslü ve lezzetli olmuş.Denemek isterim ben de..
    Ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Arzu'cuğum ellerine sağlık canım :) Harika olmuş. Bunu ben de görmüştüm Arda yaparken pek hoşuma gitmişti :) En kısa sürede deneyeceğim. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item