RULO KÖFTE

Merhabalarr...Ben rulo köfte yapmaya hiç cesaret edemezdim.Geçen gün nasılsa misafire yapmıyorum deyip denedim.Meğer ne kadar kolaymış.Üstel...

Merhabalarr...Ben rulo köfte yapmaya hiç cesaret edemezdim.Geçen gün nasılsa misafire yapmıyorum deyip denedim.Meğer ne kadar kolaymış.Üstelik üzerine yumurta akı da sürmedim sadece sıvı yağ sürdüm ve hiç çatlamadı.Gerçekten çok lezzetli ve çok ta şık bir yemek oldu.



Malzemeler:

*Yarım kilo köftelik kıyma
*1 adet yumurta
*3 dilim bayat ekmek içi
*1 adet orta boy soğan
*Tuz,karabiber,pulbiber,kekik

İçi için:
*1 küçük kutu konserve garnitür
*2 adet bütün olarak haşlanmış havuç

Üzerine sürmek için:
*Yarım çay bardağı kadar sıvı yağ

Sosu için:
*1 yemek kaşığı domates salçası
*3 yemek kaşığı sıvı yağ
*Tuz

Yapılışı:

1)Soğanı rendeliyoruz ve diğer köfte malzemeleri ile beraber köfte harcını yapıyoruz.
2)Köfte harcını biraz dinlendirdikten sonra streç filmin üzerine dikdörtgen şeklinde bastırarak yayıyoruz.
3)Haşlanmış havuçları dikdörtgenin ortasına koyuyoruz.Dikdörtgenin uzun kenarına dik olacak şekilde yerleştiriyoruz çünkü kısa kenarından saracağız.Havucun iki yanına garnitürü yerleştiriyoruz.
4)Streç film yardımıyla ruloyu yapıyoruz ve ek yeri alta gelecek şekilde yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine yerleştiriyoruz.
5)Üzerine sıvı yağ sürüyoruz ve 200 derecedeki fırında iyice kızarana kadar pişiriyoruz.
6)Köfte pişerken sosu hazırlıyoruz.Salçayı sıvı yağ ile kavuruyoruz ve biraz su ilave ederek kaynatıyoruz.Tuzunu koyup biraz daha pişince ocaktan alıyoruz.
7)Köfteyi dilimleyip üzerine sos dökerek servis yapıyoruz.

                                                                           Afiyet olsun:)





Daha Fazla Lezzet

New 6437551231242462365

Yorum Gönder

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item