KAYISI REÇELİ

Bu gün ilk defa reçel yaptım.Bu yüzden hemen sizle paylaşmak istedim. Sevgili arkadaşım Anıl'ın annesi Bengi teyze ve kayınvalidesi Necl...

Bu gün ilk defa reçel yaptım.Bu yüzden hemen sizle paylaşmak istedim. Sevgili arkadaşım Anıl'ın annesi Bengi teyze ve kayınvalidesi Necla teyze yaptıkları birbirinden güzel ve değişik reçelleri bana da gönderirler (Necla teyzenin portakal reçelini sizlerle paylaşmıştım, yakında diğerlerini de paylaşacağım. Dolaysıyla reçel yapmıyordum.Ama artık bir bloğum olduğuna göre bir deneme yapmak istedim.



Tereyağıyla beraber çok lezzetli oldu.



Bu da reçel kavanozum.Şimdi tarifimize geçelim:

Malzemeler:
*1 kilogram kayısı (biraz sert olsun)
*5-6 su bardağı tozşeker
*3 su bardağı su
*Çeyrek limon suyu
*Bir avuç tuzsuz badem(kabukları soyulmuş)
*Bir çay kaşığı tereyağı

Yapılışı:
1)Şeker ile suyu biraz koyulaşana kadar kaynatıyoruz
2)Limon suyunu ilave ediyoruz
3)Bölmeden çekirdeklerini çıkardığımız kayısıları ilave ediyoruz
4)Bademleri ilave ediyoruz
5)Kısık ateşte kıvam alana kadar kaynatıyoruz(suyundan kaşığa alıp dökerken son damla zor düşüyorsa olmuş demektir)
6)Soğuyunca kavanozumuza boşaltıyoruz.

                                                                        Afiyet olsun:)

                                                                                   


Daha Fazla Lezzet

New 5803760819493334437

Yorum Gönder

  1. Yani arkadaşım, reçel tarifine mi bakayım? Yoksa sunuş şekillerinin o güzelim fotoğraflarına mı? Nereden aklına geldi, ekmeğe çiçek şekli vermek? Hele o minik tereyağı tabağı, kavanozun süslü örtüsü..... Sabah sabah kalkıp kayısı reçeli yapasım geldi:) ayrıca reçelin rengi ve kıvamı o kadar hoş görünüyor ki ; içine dalasım geldi:) ellerine ve zevkine sağlık Arzu' cum. İyi ki bir blog açıp bu güzellikleri bizlerle paylaşıyorsun. Teşekkürler....

    YanıtlaSil
  2. Canim arkadasim biliyorsun senin gibi iyi bir ogretmenle basladim ben bu ise. Dolayisiyla benim gibi yeni blog acan arkadaslardan 1-0 ondeyim. İcten yorumlarin ,begenilerin, yardimlarin icin tekrar tekrar tesekkur ederim arkadasim. Bu arada yakinda goruselim. Sevgiler canim.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,Arzu hanım,blogunuz hayırlı olsun inşAllah:)
    Ufuk'a katılıyorum, hem tarif hem de resimler harika!
    Ellerinize,emeklerinize sağlık.
    Nice nice güzellikleri paylaşmanız dileğiyle..

    YanıtlaSil
  4. Ziyaretiniz ve guzel yorumlariniz icin cok tesekkur ederim. Guzel paylasimlar dilegiyle. Tekrar ziyaretlerinizi beklerim :))

    YanıtlaSil
  5. Harika bir sunum olmuş :)Ellerinize sağlık.Bloğunuzu takibe aldım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Ziyaretiniz ve guzel yorumunuz icin cok tesekkurler . Biz ailecek yeni mekan ve lezzetleri denemeyi cok severiz. Bu konuda blogunuzdan cok yardim alacagiz. Ben de hemen sizi takibe alacagim. Guzel paylasimlar dilegiyle. Sevgiler...

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item