LİMONLU CHEESECAKE

Bugün tuzlu bir tarif paylaşmak istiyordum ama limonlu cheesecake im yiyenlerden çok övgü alınca, gene tatlı bir tarif paylaşmak kısmet oldu...

Bugün tuzlu bir tarif paylaşmak istiyordum ama limonlu cheesecake im yiyenlerden çok övgü alınca, gene tatlı bir tarif paylaşmak kısmet oldu.Cheesecake i paylaşmak için bekleyemedim.Tarif  Portakal Ağacı'ndan. Aynen uyguladım.


Ben, sosu dökmeden önce süslemek için; kekin üzerine portakal dilimleri ve yarım üzüm taneleri dizdim. Ondan sonra sos döktüm.

Kiraz şekerlemesi, limon dilimi ve inci şekerler de süslemede son detaylardı. Renk kattılar.


Dondurmayla servis yaptım



Malzemeler:
*1,5 paket sade burçak bisküvi
*100 gram tereyağı
*1 su bardağı fındık
*400 gram labne peyniri
*1 kutu krema
*1 su bardağına yakın tozşeker
*2 yemek kaşığı nişasta
*1 paket vanilya
*1 limonun suyu
*1 limon kabuğu rendesi
*3 yumurta
Sosu için
*1 limonun suyu
*1 portakalın suyu
*2 yemek kaşığı tozşeker
*2 yemek kaşığı nişasta

Yapılışı:
1)Tereyağını eritip bisküvileri ve fındıkları rondodan geçiriyoruz.
2)Erimiş tereyağı ile harmanlıyoruz.
3)22 santimlik kelepçeli kalıbın altına yağlı kağıt seriyoruz.
4)Malzemeyi kek kalıbının altına elimizle bastırarak döşüyoruz.
5)Hazırladığımız tabanı buzdolabına kaldırıyoruz.
6)Labne peyniri ve tozşekeri çırpıyoruz.
7)Yumurta hariç tüm malzemeleri ekleyip biraz daha çırpıyoruz.(uzun çırpmıyoruz)
8)Yumurtaları teker teker kırıp,teker teker karıştırıyoruz.
9)Kalıbın altına büyük bir alüminyum folyo serip etrafını kaplıyoruz ve içinde iki parmak su olan fırın tepsisinin içine oturtuyoruz.
10)Önceden 175 dereceye ısıttığımız fırında 45 dakika üzeri beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz.
11)Fırının kapağı yarı açık olacak şekilde soğumasını bekliyoruz.
12)Sosu için portakal ve limonun suyunu sıkıp bir bardağa koyuyoruz.
13)Üzerini suyla tamamlayarak 1,5 su bardağına tamamlıyoruz.(ben daha fazla su koydum)
14)Şeker ve nişastayla beraber küçük bir tencereye koyup çırpma teliyle karıştırarak pişiriyoruz.Koyu olursa su ilave ederek açıyoruz.
15)Kek soğuyunca sosu üzerine döküyoruz.(sosu dökmeden önce ben süslemek için kekin üzerine portakal dilimleri ve yarım üzüm taneler dizdim ondan sonra sos döktüm)
16)Buzdolabına kaldırarak ertesi gün servis yapıyoruz.

                                                                           Afiyet olsun:)

Daha Fazla Lezzet

Pastalar 5779814771836172086

Yorum Gönder

  1. Aman Arzu'cuğum bu ne böyle.sabah sabah gözümü alamadım. Cheesecake asla dayanamam hele limonu olursa... Sunumların her zamanki gibi kusursuz. Dondurmayla beraber sunum farklı bir fikir. Sos ise muhteşem duruyor, hele rengi. Ellerine zevkine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    İnanılmaz lezzetli nefis görünüyor. Ellerinize emeğinize sağlık. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  3. Tesekkurler guzel kalpli arkadasim. Limonlu tatlar ozellikle yazin benim de dayanamadiklarimdan. İyi ki varsin Ufuk'cum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar Seldacim. Guzel yorumun icin tesekkurler. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık çok sevdiğim bir tatlı. Soğuk soğuk nefis olur :)) Afiyetler olsun...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Guzel yorumun ve ziyaretin icin cok tesekkurler Fatmacim. Gercekten guzel bir tat. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Tariflerinin hepsi de birbirinden nefis ve süslü:)
    İsmiyle müsemma olmak bu olsa gerek diye düşünüyorum.
    Ellerine,emeklerine sağlık canım..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Guzel yorumunuzla beni cok mutlu ettiniz. Cok tekkur ederim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item