LAZANYA

İtalyan mutfağının enfes tatlarından biri...Bayram tatilinde kızım bir arkadaşıyla beraber İtalya'ya gitti.Döndüğünden beri orada yediği...

İtalyan mutfağının enfes tatlarından biri...Bayram tatilinde kızım bir arkadaşıyla beraber İtalya'ya gitti.Döndüğünden beri orada yediği lazanya ve pizzaları anlata anlata bitiremiyor.Aslında çok da iştahlı olmayan kızım,bu gün benden lazanya yapmamı istedi.Ben de akşam yemeği için lazanya hazırladım ve kızımdan tam not aldı.





Ben,yukarıda gördüğünüz büyük boy dikdörtgen borcama ,beş kat olarak hazırladım.Beşamel sosu hazır paket kullandım.İç malzemesi olarak kıymalı harca ilaveten Barilla'nın Patlıcan ve Kabaklı makarna sosunu kullandım.Ayrıca lazanya yapraklarını 1-2 dakika haşladım ve kıymalı sosu biraz sulu bıraktım ki lazanya yaprakları daha iyi pişsin.Siz istediğiniz iç malzemesini kullanabilirsiniz,mesela sebzeli bir iç harcı ile yapabilirsiniz.

Malzemeler:

*20 yaprak pişmeyen lazanya yaprağı (yukarıda bahsettiğim gibi ben 1-2 dakika kaynar suda haşladım)

İç harcı için:
*400 gram kıyma
*1 büyük soğan
*2 büyük domates
*1 şişe Barilla marka Patlıcan ve Kabaklı makarna sosu
*1 paket mantar
*2-3 çorba kaşığı sıvı yağ
*Tuz,karabiber

Beşamel sos için:
*1 paket hazır beşamel sos
*750 mililitre süt

Üzeri için:
*300 gram kaşar peyniri (bir kısmı ara katlar için)

Yapılışı:

1)Mantarları yıkayıp,doğruyoruz ve suyunu çekene kadar pişiriyoruz.
2)Soğanı küçük doğrayıp sıvı yağda pembeleşene kadar kavuruyoruz.Kıymayı ilave edip kavurmaya devam ediyoruz.Kıyma suyunu çekince biraz daha su ekliyoruz ki daha iyi pişsin.
3)Eklediğimiz suyu da çekince,rendelediğimiz domatesleri kıymalı harca ekliyoruz.Domatesler de suyunu çekince hazır makarna sosunu ve mantarları ilave ediyoruz
4)Tuzunu ve biberini ayarlayıp bir iki çevirdikten sonra ocağın altını kapatıyoruz.
5)Tencereye su koyup kaynatıyoruz.Tuz ve biraz sıvı yağ koyup lazanya yapraklarımızı 1-2 dakika haşlıyoruz.
6)Beşamel sosu üzerindeki tarife göre hazırlıyoruz.
7)Fırın kabımıza Lazanya yapraklarından diziyoruz.(her katta 4 yaprak kullandım)
8)Yaprakların üzerine Biraz beşamel sos döküyoruz.Kıymalı harcımızdan koyuyoruz.Biraz kaşar rendesi serpiyoruz.
9)Tekrar lazanya yapraklarını diziyoruz.İç harç ve beşamel sos bitene kadar dizme işlemine devam ediyoruz.
10)En son yaprakları dizdikten sonra kalan beşamel sosu da döküp,kaşar rendesi koyuyoruz.
11)10-15 dakika kadar sosu çekmesi için bekletip 180 derecede ısıtılmış fırında 15 dakika kadar pişiriyoruz.(pişme süresi fırınlarda değişiklik gösterebiliyor ,bu yüzden kontrollü pişirmenizi öneririm)

                                                                                Afiyet olsun:)


Daha Fazla Lezzet

Pilav-makarnalar 1232962525644509877

Yorum Gönder

  1. Arzucum bendende sana tam not geldi canım..Süper görünüyor..Ben Barillanın pişmeden kullanılan lazanyasını kullanıyorum,çok pratik.Tavsiye ederim.Barillanın kabak ve patlıcan sosu süper fikir.deniyeceğim.ellerine sağlık arkadaşım..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Tesekkurler Nursencim. Sos da cok lezzet katti hakikaten. Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item