MAYALI KOLAY POĞAÇA VE BAYRAM KAHVALTISI (KAHVALTI SOFRASI-3)

Bayramın birinci günü görümcemlerle güzel bir kahvaltı yaptık.Arefe günü,baklava maceramdan sonra süslü kahvaltılıklar hazırlayamadım ama sa...

Bayramın birinci günü görümcemlerle güzel bir kahvaltı yaptık.Arefe günü,baklava maceramdan sonra süslü kahvaltılıklar hazırlayamadım ama sade ve sıcak bir masa oldu.'Nurlu Mutfak'ta gördüğüm zeytin ezmeli mayalı poğaça çok beğenildi.Onun da tarifini bu postta paylaştım.




Kolay Mayalı Poğaça

Nurlu Mutfağın sahibi Nursen hanımın anlattığı gibi yumuşacık puf puf bir poğaça.Ben de zeytin ezmeli hazırladım.Siz nasıl arzu ederseniz öyle yapın,bayılacaksınız.

Malzemeler:

*1 çay bardağı sıvı yağ
*1 çay bardağı sulu yoğurt
*3 yemek kaşığı sıcak su
*1 yumurta
*5 kesme şeker (ben 4 adet koydum)
*1 çay kaşığı tuz
*1 küçük paket toz maya
*2 su bardağı un (çok yumuşak bir hamur olmalı,elinize hafif yapışacak kıvamda)

İçi için
*Zeytin ezmesi

Üzeri için
*1 yumurta sarısı
*Susam ya da çörek otu

Yapılışı:

1)Bütün malzemelerle oldukça yumuşak bir hamur yoğuruyoruz.(Unu fazla olursa kabarmaz)
2)Yoğurduğumuz hamurun üstünü örtüp 40 dakika mayalanmaya bırakıyoruz.
3)Hamur mayalanınca hafifçe yoğuruyoruz.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp,avucumuzun içinde yuvarlak olarak açıyoruz.İçine 1-2 çay kaşığı zeytin ezmesi koyup kapatıyoruz.Hafifçe yuvarlayıp,yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine koyuyoruz.
4)Poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp,susam ya da çörek otu serpiyoruz ve 10 dakika kadar tepsi mayasının gelmesi için bekletiyoruz.
5)Daha sonra hafif ısıtılmış fırında 155 derecede 20 dakika pişiriyoruz.Üzeri hafif kızarınca fırının ısısını 170 dereceye çıkartarak pişiriyoruz.

                                                                          Afiyet olsun:)





Daha Fazla Lezzet

Sofralar 5516863163442616751

Yorum Gönder

  1. Arzucum ellerine sağlık,nefis olmuşlar...Bizim evdede çok sevilmişlerdi..Herkese afiyet olsun,iyi bayramlar..sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Tesekkurler Nursencim. Tarif guzel olunca yapmak kolay. Tarif icin de cok tesekkur ederim. İyi bayramlar.

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item