KARAMEL SOSLU MUHALLEBİ

Nefis bir muhallebinin karamel sosla bulşması...Karamelli tatlıları çok seven eşimden tam not aldı.Üstelik hazırlaması çok kolay ve oldukça ...

Nefis bir muhallebinin karamel sosla bulşması...Karamelli tatlıları çok seven eşimden tam not aldı.Üstelik hazırlaması çok kolay ve oldukça bereketli.Tarif sevgili Işıl hanımın bloğundan yani Işılca Tatlar'dan.Bu güzel tatlı için kendisine kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.



Malzemeler:

*1 litre süt
*100 gram un
*120 gram toz şeker (ben 200 gram kullandım)
*125 gram süt kreması
*2 paket vanilya

Karamel sos için:
*100 gram toz şeker
*100 gram krema

Yapılışı:

1)Orta boy bir tencereye unu ve şekeri koyuyoruz ve kuru olarak karıştırıyoruz.Üzerine soğuk süt ekleyerek tel çırpıcı ile karıştırıyoruz ve muhallebi kıvamına getiriyoruz.
2)Muhallebi sıcakken el blenderi ile çırpıyoruz ve pürüzsüz bir kıvama getiriyoruz.Biraz ılınınca kremayı ve vanilyayı ekleyerek tekrar çırpıyoruz ve kuplara ya da kaselere paylaştırıyoruz.Eğer kısa sürede servis yapmayacaksak üzerlerini stretch filmle kaplayıp buzdolabına kaldırıyoruz.
3)Karamel sos için kalın tabanlı yanmaz bir tavaya toz şekeri koyuyoruz ve içine hiç kaşık sokmadan tavayı arada bir sallayarak şekeri karamelleştiriyoruz.Altın sarısından biraz daha koyuca bir renk alınca kremayı ilave ediyoruz ve karıştırarak bütünleşmesini sağlıyoruz.
4)Karamel sosu soğumuş olan muhallebilerin üzerine paylaştırıyoruz.Işıl hanım tatlıyı karamelli şeftali dilimleri ile süslemişti.Ben daha önceden hazırlamış olduğum kavrulmuş kıtır kadayıfla süsledim.

                                                                               Afiyet olsun:)


Daha Fazla Lezzet

Tatlılar 626834764422756630

Yorum Gönder

  1. Arzucum nefis bir muhallebi olmus,insan yemeye kıyamaz..Tablo gibi ..ellerine saglık arkadasim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Arzucuğum,
    Öncelikle tatlıyı beğendiğinize çok memnun olduğumu söylemek isterim.
    Senin mutfağından ve elinden çok daha güzel olarak çıkmış benim gariban tatlı. Nurşen'in de dediği gibi tablo gibi bir sunum olmuş.
    Ellerine emeklerine sağlık. Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zamanki gibi guzel yorumunuz ve tarif icin tesekkurler. Ben de sizin gibi yapamadigimi dusunmustum. Cok naziksiniz. Kucak dolusu sevgiler

      Sil
  3. Eline sağlık harika bir tatlı sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Gercekten cok lezzetliydi. Denemenizi oneririm. Sevgiler

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item