KİRAZ KURABİYE

Görüntüsü güzel,yapımı basit ama lezzetli bir kurabiye.Tarif 'Ellerime Sağlık'tan.Aslında gıda boyası kullanmayı sevmiyorum ama arad...

Görüntüsü güzel,yapımı basit ama lezzetli bir kurabiye.Tarif 'Ellerime Sağlık'tan.Aslında gıda boyası kullanmayı sevmiyorum ama arada sırada böyle tarifler için çok az miktarda kullanmanın sakıncası olmadığını düşünüyorum.Tüm ziyaretçilerime iyi haftalar dileyerek tarife geçiyorum.




Malzemeler:

*250 gram tereyağı ya da margarin
*9 kahve fincanı un
*3 kahve fincanı pudra şekeri
*1 tatlı kaşığı kırmızı gıda boyası
*Yeteri kadar fındık
*Kiraz sapları (aktarlarda bulabilirsiniz)
*Toz şeker

Yapılışı:

1)Yağ,un ve pudra şekeri ile bir hamur yoğuruyoruz.
2)Hamurdan kiraz büyüklüğünde parçalar koparıp avucumuzun içinde açıyoruz ve ortasına bir bütün fındık koyuyoruz,fındığın üzerini hamurla kaplayarak yuvarlıyoruz,kiraz şekli veriyoruz.
3)Üzerlerine kiraz sapı batırıyoruz.
4)175 derecede önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
5)Pişen kurabiyeleri sıcakken,bir bardak su ile karıştırdığımız gıda boyasına batırıyoruz ve toz şekere buluyoruz.(ben bulamadım)

Not:Ben yarım ölçü yaptım ,bayağı kurabiye oldu.

                                                                     Afiyet olsun:)





Daha Fazla Lezzet

Tatlı Kurabiyeler 7169950951503893621

Yorum Gönder

  1. ellerinize sağlık, çok hoş görünüyorlar. güzel bir bloğunuz var. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim Ozlemcim. Yine beklerim. Sevgiler

      Sil
  2. ne sevimli olmuşlar..;)
    ellerinize sağlık sevgili Arzu...

    YanıtlaSil
  3. Arzu hanım merhaba,yılın ilk günlerinde ev düzenlemesine girişip,vücup direncimi düşürüp,hasta olup,işe gidemeyip evde kalınca ve de sıkıntıdan patlayınca, ev hanımlığımı :))göstereyim de sizin şu kurabiyelerden yapayım dedim.Ama beceremedim...Tereyağı çok yumuşaktı o yüzden tavada eritmedim.Bu sebeple mi acaba benim hamurum toplanmıyor bir türlü.Hevesim de kaçmak üzere.Ne olur benim gibiler için daha detaylı anlatım verin ......Sevgilerimle.Ayla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylacim oncelikle cok gecmis olsun. Bu tarifte yag eritilmiyor zaten. Belki ununu ayarlayamamissindir.ben orjinal tarifteki gibi malzemeleri verdim. Yalniz kurabiye ve pogacalarda ben ununu kendim ayarliyorum zira kullandigimiz bardak olculeri birbirini tutmayabiliyor. Hamur elime yapismadigi anda ben un eklemeyi birakirim. Unu az gelirse firinda piserken yayilir fazla gelirse de hamur toparlanmaz. Denemekten vazgecme. Kisa surede o kivami yakalarsin. Arada benim de basima geliyor. Yilmiyorum :)) sevgilerimle

      Sil
  4. alayım şu kirazlardan bir kilo:)ellerine sağlık tatlım bloğunu çok beğendim ve seni takibe aldım bende beklerim sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler canim. Blogunu ben kesfetmistim zaten. Hersey harika. Tekrar beklerim. Sevgiler

      Sil
  5. canım benim ne güzel görünüyor bunlar ellerine sağlık acayip özendim ilk fırsatta ben de deneyeceğim:))

    YanıtlaSil
  6. Gercekten cok guzel oldular. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. tarif için teşekkürler
    arkadaşımın kınasında yaptım ben konsepte uygun kırmızı kırmızı harika oldular
    birazdan yayında :)
    muckkk

    YanıtlaSil
  8. Tesekkurler Nilguncum. Afiyet sifa olsun. Senin de ellerine saglik. Sevgiler

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item