ZEYTİN EZMELİ KABARCIK EKMEK

Yeni yılın ilk gününden bütün ziyaretçilerime merhaba...2014 yılı hepimiz için,mutlu,huzurlu,sağlıklı,huzurlu ve bereketli bir yıl olur inşa...

Yeni yılın ilk gününden bütün ziyaretçilerime merhaba...2014 yılı hepimiz için,mutlu,huzurlu,sağlıklı,huzurlu ve bereketli bir yıl olur inşallah.Bu gün sizlere güzel bir ekmek tarifim var.Tarif 'Devr-i Alem'den.Ben de sevgili blok yazarı gibi ekmek hamuru malzemeleri ile hazırladım.Sanıyorum poğaça tarifleri ile de olur.Bir kere de öyle deneyeceğim.Ben iç malzemesi olarak zeytin ezmesi kullandım.Arzu ettiğiniz bir iç malzemesi ile hazırlayabilirsiniz.




Malzemeler:

*1su bardağı+3/4 su bardağı sıcak su
*1 tatlı kaşığı şeker
*7 gram kuru maya
*2 yemek kaşığı zeytin yağı
*4 su bardağı un
*1,5 tatlı kaşığı tuz

İçi için:
*Yeteri kadar zeytin ezmesi

Kalıbı ve hamurları yağlamak için 1 çorba kaşığı erimiş tereyağı

Yapılışı:

1)Hamur yoğurma kabına yarım bardak su ve şekeri katıp,şeker eriyene kadar karıştırıyoruz.Üzerine mayayı serpiştiriyoruz ve köpürene kadar 5-10 dakika bekliyoruz.Sonra kalan su ve yağı ekliyoruz.
2)Un ve tuzu da mayalı karışıma ekleyip yumuşak ve elastik bir kıvam alana kadar yoğuruyoruz.Üzerini kapatıp ılık bir ortamda 1 saat kadar dinlendiriyoruz.
3)Dinlenmiş hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp,elimizle açıp içine zeytin ezmesi koyuyoruz ve ağızlarını kapatıp yuvarlak şekil veriyoruz.


4)Hazırladığımız ekmek toplarını hafifçe yağlayıp kek kalıbına koyuyoruz.(kek kalıbını da yağlıyoruz)


5)Bütün hamur bitince üzerini yağ sürerek 30 dakika kadar dinlendiriyoruz.


6)200 derecede önceden ısıtılmış fırında 35 dakika kadar üzeri kahverengi oluncaya kadar pişiriyoruz.

                                                                                 Afiyet olsun:)

     

Daha Fazla Lezzet

Poğaçalar 4414625422347838825

Yorum Gönder

  1. Arzucum bu nasıl güzel bir ekmek..ellerine saglık,birde zeytinezmeli ..daha ne olsun ..hepsi benim olsunn:))öpüyorum..

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkurler guzel arkadasim. Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item