ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR VE MİSAFİR SOFRASI - 5

Geçtiğimiz pazar günü akşam yemeğine misafirimiz vardı.Bu yılın ilk sofrasını hazırladım.Yalnız misafirlerimiz ilk defa geleceği için daha ö...

Geçtiğimiz pazar günü akşam yemeğine misafirimiz vardı.Bu yılın ilk sofrasını hazırladım.Yalnız misafirlerimiz ilk defa geleceği için daha önce denediğim ve evdekilerden beğeni alan yemeklerden menüyü oluşturdum.Farklı olarak zeytinyağlı enginar ve kadayıflı muhallebi vardı.Zeytinyağlı enginarın bu gün tarifini vereceğim.Kadayıflı muhallebiyi de daha sonra yayınlayacağım.Yemekleri konuklarımız da çok beğendi ve keyifli bir akşam geçirdik.Her zamanki gibi misafir öncesi telaşımdan, sofranın resimlerini kızım çekti.Ne yazık ki çok istediğim gibi olmadı :(






Menüde bunlar vardı:
-Yuvalama
-Kuru patlıcan dolması
-Yufkada köfte
-Bulgur pilavı
-Zeytinyağlı enginar
-Salata


-Karışık turşu
Tatlı olarak:
-Kadayıflı muhallebi


Şimdi zeytinyağlı enginarın tarifine geçelim:

Malzemeler:

*5 adet enginar
*1 adet orta boy soğan
*1 adet havuç
*1 adet orta boy patates
*1 küçük su bardağı bezelye
*1 çay bardağı sıvıyağ
*1 tatlı kaşığı un
*2 adet kesme şeker
*1 adet limon
*Tuz
*Arzuya göre üzerine koymak için dereotu

Yapılışı:

1)Öncelikle enginarları,kararmamaları için limonlu suda bekletiyoruz.
2)Bezelyeyi önceden biraz haşlıyoruz ama sonra diğer sebzelerle de pişeceği için çok fazla haşlamıyoruz.
3)Havucu ve patatesi küp küp doğruyoruz.
4)Soğanı yemeklik doğrayıp sıvıyağ ile beraber biraz çeviriyoruz.1 tatlı kaşığı unu da ilave ederek karıştırmaya devam ediyoruz.Daha sonra havucu ve patatesi de ekleyerek,tuzunu ve şekerini de ilave ettikten sonra yaklaşık beş dakika kadar daha sebzeleri kavuruyoruz.
5)Enginarları çukur kısımları aşağı bakacak şekilde tencereye diğer sebzelerin üzerine yerleştiriyoruz.Enginarların üstünü çok az geçecek kadar kaynar su ilave edip 1 limonun suyunu koyuyoruz.Orta ateşte pişmeye bırakıyoruz.
6)Enginarlar piştikten sonra tencereden çıkarmadan soğutuyoruz.
7)Enginarlar soğuyunca servis tabağına alıp,ortalarına diğer sebzeleri dolduruyoruz.

                                                                         Afiyet olsun:)

Daha Fazla Lezzet

Zeytinyağlılar 1452604701756805688

Yorum Gönder

  1. Arzucumm masanada menünede bayıldım,arkadasım..Zeytinyagli enginara bayilrim,ellerine saglik canim..bu sofradan bende isterim, haberin olsun:))💋💋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Nursencim keske seni misafir etsem de cok daha guzel masalar hazirlasam. Guzel yurekli arkadasim sevgiler

      Sil
  2. Su an Amerikada olmaktan nefret ettim..su Masada Ben olmaliydim..kiskandim vallahi...menu ..Nefis...ne sansli misafirlermis..iki sokak ilerde otururken ne I sim var buralarda dedim..ne guzel sohbet olmustur..ellerine saglik..Hersey mukemmel...Optum....Nesrin.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim benim gelince hepsinden yapicam. Guzel sofralardan hic kalkmicaz. Cok cok opuyorum. Sevgilerimle

      Sil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item