SAKSI PASTA

Öncelikle tüm ziyaretçilerimin kandilini kutluyorum.Bu gün sizlere çok şık bir tarifim var.Dün bir pasta yapacaktım,pastanın kekini hazırl...

Öncelikle tüm ziyaretçilerimin kandilini kutluyorum.Bu gün sizlere çok şık bir tarifim var.Dün bir pasta yapacaktım,pastanın kekini hazırladım ve fırına verdim ama tezcanlılık yapıp fırından biraz erken çıkarınca kekim kalıptan düzgün çıkmadı.Kekin tadı da çok güzeldi.Pastanın muhallebisini de pişirdim,bahçeden gülleri kopardım ve bu güzel pastaları hazırladım.





Malzemeler:

Keki için:

*2 adet yumurta
*2 türk kahve fincanı toz şeker
*1 türk kahve fincanı yoğurt
*1 türk kahve fincanı sıvı yağ
*2,5 türk kahve fincanı un
*2 yemek kaşığı tepeleme kakao
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya

Kreması için:
*Yarım litre süt
*1 çay bardağı toz şeker
*1 adet yumurta sarısı
*1 yemek kaşığı un
*1 yemek kaşığı nişasta
*1 paket vanilya
*Yarım kutu (100 gr) labne peyniri

Ayrıca:
*Pipet,süsleme şekeri ve arzu ettiğiniz canlı çiçekler

Yapılışı:

1)İlk olarak pasta kekini hazırlıyoruz.Yumurta ve toz şekeri bir kaba alarak 3-4 dakika kadar mikserle çırpıyoruz.Ardından sıvı yağı,yoğurdu ekleyerek tekrar çırpıyoruz.En son vanilya,kakao,kabartma tozu ve vanilyayı da eleyerek karışıma ekliyoruz ve tekrar mikserle çırpıyoruz.Yağlanmış ve hafif unlanmış tart kalıbına harcı dökerek 170 derecede önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.(kek fazla kızarmasın)
2)Kreması için bir tencereye yumurta sarısı ve şekeri koyup çırpma teliyle çırpıyoruz.Un ve nişastayı ekliyoruz.Sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırıyoruz ve ocağı yakıyoruz.Sürekli çırpma teliyle karıştırarak pişiriyoruz.Kaynayınca ocaktan alıp vanilyayı ekliyoruz.Biraz ılınınca da labneyi ekleyip mikserle çırpıyoruz.
3)Saksı olarak kullanacağımız kapların dibine kek parçaları koyuyoruz.


4)Kekin üzerine muhallebi koyuyoruz.Muhallebinin üzerine çilek parçaları koyup ortasına kestiğimiz pipeti yerleştiriyoruz.


5)İyice ufaladığımız keki çileklerin üstüne serpip toprak efekti yapıyoruz.Çakıl taşı şeklinde çikolatalardan serpiyoruz.


6)Servis yaparken saplarını kısa kestiğimiz çiçekleri pipete yerleştiriyoruz.

                                                                                 Afiyet olsun:)





Daha Fazla Lezzet

Sunumlar 3456736252405417671

Yorum Gönder

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item