KARAMEL SOSLU HAVUÇLU KEK

Sizlere nefis bir havuçlu kek tarifim var.Tarif benim canım arkadaşım 'Ufuk Mutfakta'dan.Her tarifi gibi bu da mükemmel.Karamel sosu...

Sizlere nefis bir havuçlu kek tarifim var.Tarif benim canım arkadaşım 'Ufuk Mutfakta'dan.Her tarifi gibi bu da mükemmel.Karamel sosuyla da lezzetine lezzet katılmış.Buyrun tarife geçelim.




Malzemeler:

*4 adet yumurta
*1,5 su bardağı şeker
*Yarım su bardağı erimiş tereyağı
*Yarım su bardağı sıvıyağ
*Yarım su bardağı çok ince dövülmüş fındık
*Yarım su bardağı iri dövülmüş ceviz
*4 orta boy iri rendelenmiş havuç
*1 büyükçe elma
*2,5 su bardağı elenmiş un
*1 paket kabartma tozu
*1 çay kaşığı tarçın

Karamel sosu için:
*1 çay bardağı toz şeker
*1 çay bardağı süt ya da kema
(ben hazır sos kullandım)

Yapılışı:

1)Önce oda sıcaklığında yumurtalar ile toz şekeri çırpıcı ile güzelce çırpıyoruz.(mikserle değil)Sonra sırası ile sıvı yağ teryağ havuç ve elmayı ekliyoruz ve karıştırıyoruz.
2)Toz malzemeleri,un,kabartma tozu ve tarçını karıştırıp sıvı malzemelerin içine eleyerek ekliyoruz ve güzelce karıştırıyoruz.
3)En son ceviz ve fındığı da ekledikten sonra keki 24 ya da 26 cmlik kelepçeli kalıba döküyoruz ve önceden ısıtılmış 165 derecedeki fırında pişiriyoruz(ben 24 cm.lik kalıp kullandım)
4)Kek piştikten sonra keki kalıptan çıkarıp ters çevirip soğutuyoruz.
5)Sosu için şekeri tencerede erittikten sonra sütü ya da kremayı ekliyoruz.Sertleşen şeker eriyene kadar karıştırarak kaynatıyoruz.
6)Keki soğuk olarak dilimledikten sonra üzerine karamel sos dökerek servis yapıyoruz.

                                                                       Afiyet olsun:)


Daha Fazla Lezzet

Pastalar 1582112327510863095

Yorum Gönder

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item