AÇMA SİMİT

Öncelikle tüm ziyaretçilerime hayırlı ramazanlar diliyorum.Bizim evde sahurda ya kahvaltı edilir ya da açma,börek gibi hamur işleri yenir.Bu...

Öncelikle tüm ziyaretçilerime hayırlı ramazanlar diliyorum.Bizim evde sahurda ya kahvaltı edilir ya da açma,börek gibi hamur işleri yenir.Bu gece ilk sahura,daha önce 'Yeşiltopuklar.com.'da gördüğüm yine değişik sunumlu bir tarifi denemek istedim.Ancak bir ölçü hamurdan kaç tane açma simit yapıldığı belirtilmemişti.Ben de tüm hamurla bir tane hazırladım.Bu yüzden olsa gerek benim simidimin şekli sitedeki gibi olmadı ama bence böyle de güzel oldu ve bana ait oldu.Denemenizi öneririm ama gerçek şekli ile yapmak isterseniz siteyi ziyaret edebilirsiniz.




Malzemeler:

*4 su bardağı un
*Yarım paket yaş maya (ben 1 paket kuru maya kullandım)
*1 adet yumurta (akı içine sarısı üzerine)
*1 su bardağı ılık süt
*1 çay bardağı sıvı yağ
*Tuz
*Üzerine serpmek için susam

Aralarına sürmek için:
*Yarım paket margarin(75 gram tereyağı biraz da sıvı yağ kullandım)
*1 su bardağına yakın nişasta

Yapılışı:

1)Mayayı ılık süt ile eritiyoruz.Sıvı yağ ve yumurtanın akını ilave ediyoruz.Tuzu ve unu ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuruyoruz.Üzerine nemli bir bez örtüp yarım saat kadar mayalandırıyoruz.
2)Tereyağını eritiyoruz.Biraz sıvı yağ ekliyoruz.Mayalanan hamuru beş adet bezeye ayırıyoruz.Nişasta yardımı ile tabak büyüklüğünde açıyoruz.Aralara yağlı karışımdan birer kaşık sürerek üst üste diziyoruz.En üste yağ sürmüyoruz.


3)Beşli hamuru yağlı kağıt üzerine alıp merdane ile tekrar üzerinden geçiyoruz.


4)Hamurun ortasını aşağıda gösterdiğim gibi üçgen şeklinde kesiyoruz.


5)Yine aşağıdaki resimde görüldüğü gibi üçgenlerin ucunu dışa doğru kıvırıp hamurun altına sıkıştırıyoruz.


6)Üzerine yumurta sarısı sürüp,bolca susam serpip 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.

                                                                              Afiyet olsun:)


Daha Fazla Lezzet

Poğaçalar 5164095345139847973

Yorum Gönder

  1. Muhtesem gorunuyor,ev yapîmı daha ne olsun arkadasim,ellerine saglik.Hayirli Ramazanlar..

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler Nursencim.Hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  3. Once hayirli ramazanlar diliyorum..ve Nefis bir tarif olmus..her zaman ki gibi bu tarifinide bayildim..ah simdi orada olmak isterdimmmm..senin Iftar sofralarin muhtesem olur..Allah Kabul etsin..Gullac yerken benim icinde biraz ye..seni ozlem le opuyorum...nesrin

    YanıtlaSil
  4. Canım çok teşekkür ederim.Kusura bakma arkadaşım geç yazabildim.Bol Bol yerim canım.Sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item