DİLBER DUDAĞI

Öncelikle şunu belirteyim.;bloğumun başına ufak bir kaza geldi.Zemin rengi yanlışlıkla değişti.Bir iki ufak tefek değişiklikler de oldu iste...

Öncelikle şunu belirteyim.;bloğumun başına ufak bir kaza geldi.Zemin rengi yanlışlıkla değişti.Bir iki ufak tefek değişiklikler de oldu istemeden.Çok üzüldüm ama inşallah yakında bir tasarım yaptıracağım.Bu günkü tarifimi instagramda keyifle takip ettiğim 'Mutfak Felsefesi' nde fotoğrafını görüp bayıldığım Dilber Dudağı.Gerçekten nefis bir şey oldu.Üstelik açarken de hiç zorlanmadım.Belki bayram hazırlıkları için de bir fikir verir.




Malzemeler:

*1 çay bardağı yoğurt
*1 çay bardağı sıvı yağ
*1 çay bardağı su
*1 adet yumurta
*Yarım paket kabartma tozu
*3 yemek kaşığı sirke
*Aldığı kadar un (kulak memesi kıvamında)

Açmak için:
*1 paket mısır nişastası

İçine:
*En az 2 su bardağı fındık,ceviz veya fıstık

Üzerine:
*125 gram tereyağı

Şerbeti için:
*3 su bardağı su
*3 su bardağı toz şeker
*10 damla limon suyu

Yapılışı:

1)Şerbeti takriben 10 dakika kadar önce harlı sonra kısık ateşte kaynatıp soğutuyoruz.(çok koyu değil çok duru da değil)
2)Hamur malzemeleri ile ne çok sert ne de poğaça hamuru gibi yumuşak olmayan bir hamur yoğuruyoruz.Hamuru ikiye bölüyoruz.Sonra her parçadan 8 beze yapıyoruz.Yani 16 beze olacak.Üzerini örtüp yarım saat dinlendiriyoruz.
3)Bezelerin 8 tanesini alıyoruz merdane yardımıyla tabak büyüklüğünde nişasta ile açıyoruz.Aralarına bol nişasta serpiyoruz ve üst üste diziyoruz.Diğer 8 li gruba da aynı işlemi uyguluyoruz.
4)İlk 8 i alıyoruz ve yine merdane ile açabildiğimiz kadar açıyoruz.(en az bir fırın tepsisi büyüklüğünde açılmış olması lazım)
5)Üzerine iç malzemesinin yarısını her tarafına gelecek şekilde döküyoruz.En uzun tarafından 3 parmak genişliğinde rulo olarak sarıyoruz.Yuvarlak kalıp ya da çay bardağı ile D şeklinde parçalar kesiyoruz.(D nin düz kenarı rulonun kenarına gelecek) Diğer 8 e de aynı işlemleri uyguluyoruz.
6)D leri tepsiye alıyoruz.Arta kalan parçaları da ayrı bir tepsiye alıyoruz ziyan etmiyoruz.(hatta benim tepsimde boş yer kaldı aynı tepside pişirdim)
7)Tereyağını eritiyoruz ve tatlıların üzerine paylaştırıyoruz.180 derecedeki fırında kızarana kadar pişiriyoruz.
8)Fırından çıkınca sıcak tatlıya soğuk şerbeti döküyoruz.En az 3 saat şerbetini çekmesi için bekletiyoruz.

                                                                                  Afiyet olsun:)





Daha Fazla Lezzet

Tartlar 8931930982524752332

Yorum Gönder

  1. Arzucum şahane görünüyo. Açabilirsem deniycwm

    YanıtlaSil
  2. Arzucum aynı şey benimde başıma gelmişti artık değişiklik yapmadan önce bloğumu kaydediyorum değişikliği daha sonra yapıyorum..
    Eline sağlık tatlı nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  3. Keske bu tatliyi yeme sansim olsaydi...bayram sabahi zilini calip birde kahve icseydim...ah...Amerika...ne cok anilarimizi aldi biz den...muhtesem bir tatli olmus..ellerine saglik...seni cok ozledim...Nesrin

    YanıtlaSil
  4. Tatlı beni benden aldı Arzucum. Derhal denenecek:))
    Ramazan Bayramın mübarek olsun.
    Şeker tadında nice bayramlar diliyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item